VJOJ / VBR / VBR-A Actualiteitendag Bouw- en Vastgoedrecht 2024
26 september 2024
9:30 - 16:30
Breukelen

Het bouw- en vastgoedrecht is iedere dag in beweging, de ene keer door gewijzigde opvattingen in de rechtsspraak en de andere keer door wetswijzigingen. De actuele stand van zaken bijhouden is voor iedere professional een must, maar kost tijd en inspanning.

Om u als lid daarbij van dienst te zijn hebben de Vereniging voor Bouwrecht (VBR), de Vereniging voor Bouwrecht-Advocaten (VBR-A) en de Vereniging voor Jonge Onroerend goed Juristen (VJOJ) de handen wederom ineen geslagen door een Actualiteitendag Bouw- en Vastgoedrecht op donderdag 26 september 2024 in Breukelen te organiseren. Tijdens deze dag wordt u helemaal bijgepraat over de actualiteiten van het vakgebied. De opzet van deze dag is dat verschillende delen van het rechtsgebied (o.a. bouwcontractenrecht, huur, ruimtelijke ordening etc.) aan bod komen en een korte inleiding wordt gegeven op actuele ontwikkelingen of jurisprudentie van het afgelopen jaar. Daarnaast is er tijdens de lunch en borrel gelegenheid om uw vakgenoten te spreken en te netwerken.

Uw dagvoorzitter deze editie is Marieke Kaajan, staatsraad bij de Afdeling bestuursrechtspraak Raad van State. Zij is bestuurslid van de VBR.

Programma (onder voorbehoud)

09:30 – 09:40 uur Opening dagvoorzitter (Marieke Kaajan, staatsraad Raad van State)
09:40 – 10:00 uur Actualiteiten Omgevingswet in rechtspraak (Sanne Schipper, advocaat AKD)
10:00 – 10:20 uur Verduurzaming huur (Frank Ringnalda, advocaat Tomlow advocaten)